I am a Professor of Nursing, in Academia at Trinity Western University who is passionate about ensuring that the next generation of students and faculty are mindful of the importance of health equity and justice in global/planetary health.
I have been a committed nursing leader specifically in advocating for the development and integration of global and planetary health education that fosters key elements of the interconnectedness of the sustainability of our planet for the health and wellbeing of our population. I led the development of the 2nd edition of the Consortium of Universities for Global Health (CUGH) Global Health Competency Toolkit which is based upon the seminal article in the Annals of Global Health (2015) defining levels of proficiency of desirable competencies for the improvement for global health education and professional development. Some of the key domains addressed in this toolkit focus on the importance of fostering and sustaining the environmental factors which are essential determinants of health.
For the past three years, I have worked with an interdisciplinary, intergenerational, geographically diverse, and gender-inclusive group of scholars and practitioners with multidisciplinary academic scholars working alongside the Planetary Health Alliance (PHA) on the development of the Planetary Health Education Framework. This framework is recognized as a foundational document for planetary health education. More recently, I have been working alongside some of my colleagues with the Canadian Nurses for the Environment (CANE), Canadian Association of Physicians for the Environment (CAPE), Doctors for Planetary Health – West Coast and other allies to highlight the urgency of planetary health locally and federally. To raise awareness for planetary health, members of my Trinity Western University (TWU) Nursing faculty, and students in the Global Health course took the Planetary health pledge in Honour of World Health day’s theme “our planet, our health”.
You can reach Barbara Astle at: Barbara.Astle@twu.ca or on Linkedin.
You can also check out her profile on the TWU website and the Mothering & Albinism Blog
For National Nursing Week 2022, CASCADES and CANE-ACIIE are sharing nurses’ stories about how they are engaging in environmental sustainability and environmental justice within their roles in the hospital, community, administration, education, research or in government.
How will you answer the call for environmental sustainability in your nursing role?
Join in the discussion in the CASCADES forum, and register today for our one-hour networking event, Environmental Sustainability in Nursing: Building Connections and Inspiring Action on June 1st.
Je suis professeure de sciences infirmières à l’université Trinity Western et je tiens à ce que la prochaine génération d’étudiant.e.s et de professeur.e.s soit consciente de l’importance de l’équité et de la justice en matière de santé mondiale et planétaire.
J’ai été un chef de file engagé dans le domaine des soins infirmiers, notamment en défendant le développement et l’intégration de l’éducation à la santé mondiale et planétaire qui favorise les éléments clés de l’interconnexion de la durabilité de notre planète pour la santé et le bien-être de notre population. J’ai dirigé l’élaboration de la 2e édition de la boîte à outils des compétences en santé mondiale du Consortium des universités pour la santé mondiale, qui est basée sur l’article fondateur paru dans les Annals of Global Health (2015) définissant les niveaux de maîtrise des compétences souhaitables pour l’amélioration de l’éducation et du développement professionnel en santé mondiale. Certains des domaines clés abordés dans cette boîte à outils portent sur l’importance de favoriser et de soutenir les facteurs environnementaux qui sont des déterminants essentiels de la santé.
Au cours des trois dernières années, j’ai travaillé avec un groupe interdisciplinaire, intergénérationnel, géographiquement diversifié et inclusive de genre, ainsi qu’avec des universitaires multidisciplinaires travaillant aux côtés de la Planetary Health Alliance (PHA) sur le développement du Planetary Health Education Framework. Ce cadre est reconnu comme un document fondamental pour l’éducation à la santé planétaire. Plus récemment, j’ai travaillé avec certains de mes collègues de l’Association canadienne des infirmières et infirmiers pour l’environnement (ACIIE), de l’Association canadienne des médecins pour l’environnement, de Doctors for Planetary Health – West Coast et d’autres alliés pour souligner l’urgence de la santé planétaire au niveau local et fédéral. Pour sensibiliser à la santé planétaire, les membres de ma faculté d’infirmier.e.s de l’Université Trinity Western et les étudiant.e.s du cours de santé mondiale ont pris l’engagement de la santé planétaire en l’honneur du thème de la Journée mondiale de la santé “notre planète, notre santé”.
Vous pouvez joindre Barbara Astle à Barbara.Astle@twu.ca ou sur Linkedin.
Vous pouvez également consulter son profil sur le site Web du l’Université Trinity Western et sur le blog Mothering & Albinism.
Pour la Semaine nationale des soins infirmiers 2022, #Nousrépondonsàlappel. CASCADES et ACIIE cherchent pour partagent les histoires des infirmier.e.s qui s’engagent dans la durabilité et la justice environnementale dans leurs rôles, que ceux sont dans un hôpital, la communauté, l’administration, l’éducation, la recherche ou pour le gouvernement.
Comment est-ce que vous répondriez à l’appel à la durabilité?
Rejoignez la discussion dans le forum CASCADES et inscrivez-vous pour notre événement de réseautage le 1e juin, La durabilité environnementale dans les soins infirmiers : Développer des liens et inspirer l’action.